La comunicació directa entre Xàtiva i Madrid es podrà fer amb tren Alvia a una velocitat de 250 km/h, la qual cosa suposarà 30 minuts menys de viatge; els horaris seran eixida a les 7,50h des de València, 8,20h Xàtiva i 11,05h Madrid, i de vesprada 15,20h València, 15,55h Xàtiva i 18,25h Madrid. Mentre que per tornar serà Madrid 11,25h, Xàtiva 13,50h i València 14,20, i de vesprada Madrid 19,25h, Xàtiva 21,56h, i València 22,30h. A més d’estes combinacions hi haurà 3 trens Alaris entre València i Albacete amb parada a Xàtiva, que necessitaran de transbord amb l’AVE per arribar a Madrid. Finalment es podrà usar el Rodalies Xàtiva-València per agafar l’AVE que tindrà 15 viatges diaris d’anada i 15 més de tornada, amb transport inclòs en autobús entre les estacions del Nord i Sorolla.

Roger Cerdà ha declarat que este acord de transport ferroviari “es fruit de sis mesos de negociació amb responsables del Govern central i RENFE”, negociacions que “s’han fet amb la voluntat de treballar pels ciutadans, perquè no perderen cap servei públic”. Per contra el líder dels socialistes xativins afirma que “el PP ha volgut usar el tren com una arma política i se li ha girat en contra”, després de la moció presentada per Rus en el passat ple municipal, i “s’ha demostrat que no ha fet cap gestió, ni cap telefonada, ni cap renunió”.

El portaveu del PSPV avisa que “estes coses no es deixen per negociar a última hora a no ser que hi haja mala fe, i que es facen pseudoreivindicacions sols per aparentar que es treballa per la ciutadania, però amb la intenció de que fracasse i tirar-li la culpa de nou a l’Estat”. Però Cerdà afirma que “els socialistes estem per servir a la ciutadania, exigint el que calga a qualsevol administració la governe qui la governe i ho hem demostrat”, mentre que “Rus s’ha quedat amb un pam de nas perquè sols buscava ser el protagonista i promocionar la seua carrera política dins el PP”.

Roger Cerdà recorda que “este és un pas que manté a Xàtiva en els nivells més alts de la xarxa ferroviària espanyola” amb les previsions de que els pròxims anys es compte amb connexió d’AVE amb Madrid i Barcelona, “integrant també el Corredor Mediterrani amb connexió d’alta velocitat amb el cor d’Europa”.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPrint this pageEmail this to someone

Review Overview

Summary

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *