En la conferència impartida pel professor Vicent Palmer «Lo que la tortuga le dijo a Aquiles. La demostración matemática y un ejemplo hecho en Castellón», el catedràtic de Geometria i Topologia ha explicat com el coneixement matemàtic es desenvolupa «a partir de conjectures arriscades i imaginatives», com deia el filòsof de la ciència i matemàtic Imre Lakatos. Palmer ha usat la paradoxa d’Aquiles i la tortuga per analitzar com el pensament matemàtic va afrontar aquesta qüestió.

Ha parlat sobre el «principi d’exclusió de monstres», que permet identificar el «lema culpable» en un teorema i per mitjà de l’especulació i la crítica, millorar la conjectura. A més a més, ha indicat que al començament de l’estudi matemàtic, el cos docent “oculta” aquests monstres per presentar construccions acabades, però després cal familiaritzar-se amb ells per a «crear noves matemàtiques». El professor ha finalitzat la seua intervenció amb la descripció del teorema del qual és autor amb el professor Vicent Gimeno i en el que es preguntaven sobre com es comportaven les coses compactes quan introduint un espai corbat en altre espai corbat.

Foto portada realizada por: Damián Llorens.

Alejandro Muñoz – Empresa Multiservicios te ha ofrecido esta noticia

 

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPrint this pageEmail this to someone

Review Overview

Summary

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *