El president de la Mancomunitat, Juan A. Puchades Arce ha manifestat: “Aquest cap de setmana els senders presenten un alt valor etnològic i paisatgístic per tots els vestigis i manifestacions dels nostres avantpassats” ha continuat: “a Fontanars descobrirem els forns de calç i el procés de fabricació, mentre que a Bèlgida gaudirem de la coves Roges, el mirador i la Font Freda” ha emfatitzat el representat de l’entitat.

“No soles el senderisme ens ofereix magnifiques vistes sinó que ens ofereix nombroses sorpreses monumentals amb un alt valor cultural i natural” ha conclòs el president

El passat dissabte 23 de novembre 2013, es van concentrar a l’Ajuntament de Castelló de Rugat més de 50 senderistes amb el propòsit de realitzar la ruta Casa Barranc- Penyes Llúcies. Des l’ajuntament de Castelló de Rugat es van dirigir en direcció a la carretera per tal d’agafar el camí de la serra. Una vegada allí, van continuar al Coral de Pakaqui i des d’allí van agafar la senda per anar a la coveta de l’esbarzer. Després van continuar cap a la font de l’Estaca on van esmorzar. Van continuar el camí cap a la casa Barranca, les penyes Llúcies, Rugat i Castelló de Rugat on va finalitzar la nostra.

El passat diumenge 24 de novembre 2013, es van reunir en l’Ajuntament d’Atzeneta d’Albaida al voltat de 100 persones, per tal de realitzar la ruta Atzeneta- Neveres de Carcaixent. La ruta va començar des de l’ajuntament cap a la sèquia del port on van realitzar un recorregut urbà. Desprès pel sender PR –V 222 van realitzar la pujada cap a la font del Arriero, després l’ Anoueret, el Pla en Roda, la Nevera de Penalba, la Nevera i Corral de Diego on van parar per esmorzar i reprendre forces. Van continuar el camí cap a la font de Fontanars, desprès a les neveres de Carcaixent i van baixar cap al poble per la carretera de Font Freda. A la fi de la ruta, l’ajuntament va oferir una degustació a tots els participants.

Dissabte 30 de novembre 2013: Fontanars dels Alforins

A les 9h del matí des de l’Ajuntament de Fontanars realitzarem la ruta de la calç. En direcció cap a la Safra visitarem els quatre forns de calçs. Continuarem el recorregut visitant una Bodega del municipi que serà l’ultima parada abans d’arribar al punt d’inici .La longitud total és de 10 km i el temps aproximat és de 4 hores. Presenta una dificultat mitja, mereix la pena conèixer el paisatge del vi valencià i més contretament les terres dels alforins.

Diumenge 1  de desembre: Bèlgida

Realitzarem la ruta Groga: Bèlgida- Font Freda. A les 9h de matí, des de l’Ajuntament de Bèlgida eixirem cap a Muntis, una vegada apleguem a la Casa de Muntis agafarem una senda que ens portarà directament a la Font Freda on esmorzarem. En la Font Freda podrem veure les coves roges i des del mirador podrem contemplar tota la Vall d’Albaida. Després d’esmorzar baixarem pel mateix camí fins arribar al lloc d’inici de la marxa. La longitud total és de 10 km i el temps aproximat és de 4h aproximadament, presenta una dificultat mitja. Mereix la pena descobrir les magnifiques vistes panoràmiques de la comarca.

Organitza: Departament de Turisme de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida.

Col·laboren: Ajuntaments de la Vall d’Albaida i centres excursionistes de la comarca.

Per a més informació www.valldalbaida.com

La Vall d’Albaida, disfruta-la amb els 5 sentits.

Link d’inscripció:

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPrint this pageEmail this to someone